lunes, 19 de octubre de 2015

Saliendo de la zona de confort, ejemplo #1:Montse Salvà

Montse Salvà, naturòpata manual i auriculopuntora  és el cor de Naturopatia Manual MS, a Matarò. Ofereix serveis s’assesorament dietètic, teràpies manuals i auriculoteràpia. Després d’una sòlida formació i experiencia tècnica a laboratoris va reorientar la seva trajectoria professional cap allà on  li va interesar. Com? Per què? Ens ho explica:

-Quan treballaves al laboratori, eres indefinida?  
Si, feia 9 anys que estava amb contracte indefinit.

-Gaudies d'algún tipus d'avantatge (horari, proximitat a casa...)?
Si, i tant! A 7 min en cotxe de casa, i l'horari: quan vaig demanar reducció, amb horari convingut no em van posar cap entrebanc. 

-Et consideres una persona conformista?
No, mai m'he considerat conformista, em puc conformar amb una situació que hi estigui a gust i d'acord però mai en alguna cosa que em priva de la meva llibertat i de ser com sóc 

-Què t'atreia més, de la teva nova feina?
La llibertat de poder fer i desfer com jo volgués i el més important de tot el sentir-me valorada, ja que a l'antiga feina no m'hi sentia gens. I sabia del cert que emprendre un negoci propi com el que jo volia, el que tindria més seria valoració i satisfacció. I també que sempre m'ha agradat ajudar a la gent i d'aquesta manera ho podria fer.

-Què et feia més por?
Res, no em feia por res... El que em feia por era quedar-me estancada de per vida en una feina que ja no m'omplia i no seria feliç. En canvi pensar en el canvi que em venia m'omplia d'energia i força! Por cap!

-Et vas haver de preparar?
Si, en el moment que vaig decidir que no volia continuar allà vaig haver d'estudiar, 2 anys, després vaig estar combinant les dues feines, la indefinida pel matí, i la que seria la meva feina al futur per la tarda, així en el moment que m'anés més o menys bé poder fer el pas de marxar, això va durar 1 any. 

-D'on treies l'energia per preparar el canvi?
La meva energia era la motivació del nou futur que m'esperava! Estava tant ilusionada i tant feliç d'haver pres la decisió que l'energia sortia sola.

-Com vas detectar el moment concret d'iniciar la teva nova activitat?
Van ser uns 2-3 anys en que estava allà bastant morta... Per molt que a mi la feina m'agradés hi va haver algun factor que em va fer aburrir estar allà, la meva motivació era zero... No tenia ganes d'anar a treballar, em sentia deprimida i per mi era una muntanya molt gran cada dia... Així que valorant tot això i com em sentia doncs vaig decidir començar estudiar algo nou que em motivés i que a la llarga podria marxar, pensava que no seria tant ràpid la veritat, 3 anys després per fi vaig poder volar!

-El teu entorn social i material, ha estat un ajut, per assolir aquesta nova posició professional?
Si, per mi va ser molt important el recolzament de la meva parella, va ser crucial per jo poder fer els passos, sense el seu recolzament moral potser no hauria estat tant fàcil, també els familiars i amics estaven totalment d'acord amb la meva decisió. Encara que també he de dir que tothom em deia que no em precipités, que vigilés, que ara potser no era el moment... Però a mi tot m'era igual! Jo dins meu sabia que amb esforç i voluntat ho aconseguiria i seria un èxit! I a dia d'avui puc dir que no m'equivocava! Tot el que m'imaginava i em planificava anava passant! Si tu vols, pots! Es qüestió de creure en un mateix. Si tu creus en tu, els altres també hi creuran.

-Te'n penedeixes d'alguna cosa, a nivel professional?
Absolutament de res! 

-Què diries a algú que va a la feina amargat, sense energía i/o sense motivació?
Primer de tot, si no tens cap motivació i estàs molt amargat fes algo per canviar-ho. Si parlant amb l'empresa les coses no canvien, el millor és marxar....Mou-te, busca feina del que t'agrada o del que has estudiat, envia CV incansablement cada dia, gasta 1 hora al dia per això, en els teus moments lliures presenta’t a empreses per les quals voldries treballar, que et vegin sempre és un punt a favor, insisteix, truca-hi, que vegin un interès... I si el que vols és emprendre un negoci nou, o bé estudia algo nou que et motivi molt o obre un negoci del que t'agradi o ja en tinguis uns estudis, evidentment s'ha de fer una inversió inicial, diners estalviats o crèdits, no tinguis por ni pensis si en un futur podràs pagar-ho, pensa en ara, en el present, en la motivació que tens per tirar-ho endavant!! el després ja vindrà, la negativitat mai, sempre pensa en positiu i tot sortirà bé! Si penses en el futur no pots sembrar bé el present! La negativitat porta al desastre, la positivitat i lluita personal porta al èxit.

-Ens regales una anècdota sobre la teva nova feina?
Lo caòtica que vaig arribar a ser el primer mes com a autònoma!! Jajajaja! Això no ho oblidaré mai! Després d'estar gairebé 10 anys treballant per compte d'un altre, tot va ser super nou per mi, sort que el gestor que m'ho porta és amic meu i va tenir molta paciencia, tot el que era "papeleo" era una aventura per mi, però poc a poc ho vaig anar entenent tot i ara ja està tot solucionat! Vaig haver d'aprendre a ser la meva propia Jefa, fer-me jo mateixa de comercial, ser la treballadora, recepcionista i entendre el tema de gestoria. Un cop t'hi habitues és molt fàcil! 
I ara si que puc dir: 


Sóc feliç i m'encanta treballar!!!

Contacte: info@montsesalva.es
651775241



- Versión en Castellano - 

Montse Salvà, naturópata manual y auriculopuntora es el corazón de Naturopatía Manual MS, en Mataró. Ofrece servicios de asesoramiento dietético, terapias manuales y auriculoterapia. Después de una sólida formación y experiencia técnica en laboratorios reorientó su trayectoria profesional hacia allí donde le interesó. ¿Cómo? ¿Por qué? Nos lo explica:

Cuando trabajabas en el laboratorio, ¿eras indefinida?
Sí, hacía 9 años que estaba con contrato indefinido.

¿Disfrutabas de algún tipo de ventaja?
Sí, ¡Y tanto! A 7 minutos de casa en coche, y el horario, cuando pedí reducción con un horario convenido, no me pudieron ningún impedimento.

¿Te consideras una persona conformista?
No, nunca me he considerado conformista, me puedo conformar con una situación en la que esté a gusto y de acuerdo pero nunca con alguna cosa que me prive de mi libertad y de ser como soy.

¿Qué te atraía más, de tu nuevo trabajo?
La libertad de poder hacer y deshacer como yo quisiera, y lo más importante de todo, el sentirme valorada, cosa que no pasaba en mi anterior empleo. Tenía claro que emprender un negocio propio como el que yo quería, lo que más me aportaría sería valoración y satisfacción. También que siempre me ha gustado ayudar a la gente y de esta forma lo podría hacer.

¿Qué te daba más miedo?
Nada, no me daba miedo nada… lo que me daba miedo era quedarme estancada de por vida en un trabajo que ya no me llenaba y en el que no sería feliz. Por contra, pensar en el cambio que me venía ¡me llenaba de energía y fuerza!¡Miedo ninguno!

¿Te tuviste que preparar?
Sí, en el momento que decidí que no quería continuar allí tuve que estudiar, 2 años, después estuve combinando los dos trabajos, el indefinido por las mañanas y el que sería mi trabajo en el futuro por la tarde, de forma que cuando me fuera más o menos bien pudiera dar el paso de irme. Esta situación se prolongó durante 1 año.

¿De dónde sacabas la energía para preparar el cambio?
¡Mi energía era la motivación del nuevo futuro que me esperaba! Estaba tan ilusionada i tan feliz de haber tomado la decisión que la energía salía sola.

¿Cómo detectaste el momento concreto de iniciar tu nueva actividad?
Fueron unos 2-3 años en los que estaba bastante muerta… Por mucho que a mí el trabajo me gustase hubo algún factor que hizo  que estar allí me aburriera, mi motivación era cero… No tenía ganas de ir a trabajar, me sentía deprimida y para mí era una gran montaña cada día… Así que valorando todo esto y cómo me sentía decidí empezar a estudiar algo nuevo que me motivase y pensaba que a la larga podría irme, no pensaba que fuera tan rápido, la verdad: ¡3 años después de esto ya pude volar!

Tu entorno social y material, ¿ha sido una ayuda para alcanzar esta nueva posición profesional?
Sí, para mí fue muy importante el apoyo de mi pareja, fue crucial para que yo pudiera dar los pasos, sin su apoyo moral quizá no hubiera sido tan fácil, también los familiares y amigos estaban totalmente de acuerdo con mi decisión. Aunque también tengo que decir que todos me decían que no me precipitara, que fuera prudente, que entonces quizá no era el momento…Pero a mí ¡todo me daba igual! Yo sabía en mi interior que con esfuerzo y voluntad ¡lo conseguiría y sería un éxito! A día de hoy puedo decir que ¡no me equivocaba! Todo lo que me imaginaba y planificaba iba pasando. ¡Si quieres, puedes! Es cuestión de creer en una misma. Si tú crees en ti, los demás también creerán

¿Te arrepientes de alguna cosa, a nivel profesional?
Absolutamente de nada.

¿Qué dirías a alguien que va a trabajar amargado, sin energía y/o sin motivación?
Que primero, si no tienes ninguna motivación y estás miu amargado hagas algo para cambiarlo. Si hablando con la empresa las cosas no cambian, lo mejor es marcharse… Muévete, busca trabajo de lo que te gusta o de lo que has estudiado, envía CV incansablemente cada día, gasta 1 hora al día para eso, en tus ratos libres preséntate en las empresas para las que querrías trabajar, que te vean siempre es un punto a favor, insiste, llama, que vean un interés…Y si lo que quieres es emprender un negocio nuevo, o bien estudia algo nuevo que te motive mucho o abre un negocio de lo que te guste o ya tengas una formación, evidentemente se tiene que hacer una inversión inicial, dinero ahorrado o crédito, no tengas miedo ni pienses si en el futuro podrás pagarlo, piensa en ahora, en el presente, en la motivación que tienes para tirarlo hacia adelante! El después ya vendrá, la negatividad nunca, siempre piensa en positivo y saldrá todo bien! Si piensas en el futuro no puedes sembrar bien el presente! La negatividad lleva al desastre, la positividad y lucha personal lleva al éxito.

¿Nos regalas una anécdota de tu nuevo trabajo?
¡Lo caótica que llegó a ser el primer mes como autónoma! Jajajaja! ¡Eso no lo olvidaré nunca! Después de estar prácticamente 10 años trabajando por cuenta ajena, todo era novedad para mí, suerte que el gestor que me lo lleva es además amigo mío y tuvo mucha paciencia, todo lo que era papeleo era una aventura para mí, pero poco a poco fui entendiéndolo todo y ahora ¡ya está todo resuelto! Tuve que aprender a ser  mi propia Jefa, hacer yo misma de comercial, ser la trabajadora, recepcionista y entender el tema gestoría. Una vez que te acostumbras ¡es muy fácil!
Y ahora sí que puedo decir:
¡Soy feliz y me encanta trabajar!
Contacto: info@montsesalva.es

2 comentarios:

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.